Το τελευταίο δυστύχημα με τον μοτοσυκλετιστή υπάλληλο του ΡΙΚ και τον Σύριο οδηγό αυτοκινήτου μου ξαναθύμισε μια παλιά απορία μου, χωρίς να αμφισβητώ τα γεγονότα όπως παρουσιάστηκαν στα μμε.
Πρώτα θα πω ότι θα μπορούσα να είμουν στη θέση οποιουδήποτε από τους πιο πάνω γιατί οδηγώ αυτοκίνητο και μοτόρα.
Η απορία μου είναι η εξής:
Ο Α βγαίνει από πάροδο και μπαίνει σε κύριο δρόμο ανακόπτοντας την πορεία του Β. Ο Β έτρεχε με 200 χαω. Ποιός φταίει;
Αν ο Β έτρεχε με 100 χαω;
Με 80;
Με 51 (σε δρόμο με όριο 50);
Η γενική αντίληψη είναι ότι σε αυτές τις περιπτώσει πάντα φταίει ο Α. Ο νόμος τι λέει;
Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλιο:
Για να βρεθεί α ο αίτιος ενός τέτοιου δυστυχήματος είναι δύσκολο και απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις. Συγκεκριμένα πρέπει να γίνει τεστ ταχύτητας ώστε να ανευρεθεί η ταχύτητα του Β (η Αστυνομία διαθέτει ειδικές συσκευές για ανεύρεση της ταχύτητας ενός αυτοκινήτου από τα ίχνη τροχοπέδισης που άφησε). Στη συνέχεια πρέπει να βρει πόσο χρόνος πέρασε από τη στιγμή που Α έκανε εκκίνηση μέχρι τη στιγμή της σύγκρουσης. Αν για παράδειγμα ο χρόνος από την εκκίνηση του Α μέχρι τη σύγκρουση ήταν 3 δευτερόλεπτα και η ταχύτητα του Β ήταν 50 μέτρα το δευτερόλεπτο τότε σημένει ότι ο Β διένυσε 150 μέτρα από τη στιγμή εκκίνησης του Α από το Αλτ μέχρι τη σύγκρουση.
Αν η ορατότητα του δρόμου είναι μεγαλύτερη από 150 μέτρα τότε φταίει ο Α γιατί έπρεπε να δει τον Β που ερχόταν.
Αν η ορατότητα του δρόμου είναι μικρότερη από 150 μέτρα τότε φταίει ο Β γιατί το δυστύχημα προκλήθηκε από την υπερβολική του ταχύτητα.
Αυτός είναι γεννικά ο τρόπος που χρησιμοποιεί η Αστυνομία για να βρει τον αίτιο ενός δυστυχήματος.
Δημοσίευση σχολίου