Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

Διαφωνώ με το Μέγαρο.

Εκτός αν μέσα στα 130 εκ*που  υπολογίζεται να στοιχίσει σήμερα, περιλαμβάνεται και ο πολιτισμός !

*προσθεστε αλλότοσα όπως γίνεται συνήθως για έτσι έργα στη Κύπρο.

Μέγαρον πολιτισμού (τέθκιων προδιαγραφών) χρειάζεται άμα έσιεις πολιτισμό. Εμείς εν έχουμε τζε δεν βλέπω πως θα αποκτήσουμε με το να έχουμε μέγαρο. Τζε αντίστροφα, ο λόγος που υστερούμε σε πολιτισμό εν επειδή δεν έχουμε μέγαρο; Οι μιτσιοί δεν μαθαίνουν φκιολίν ή κλαρίνο ή θέατρο γιατί εν έχουν Μέγαρο να τα επιδείξουν τζε  μόλις γινεί το Μέγαρο θα βουρήσουν ούλλοι να μάθουν τέχνη για να παίξουν στο Μέγαρο;

Τι παραπάνω έχουμε να παρουσιάσουμε τώρα που δεν χωρεί στο Θεάτρο του Στροβόλου ή στο νέο του ΘΟΚ;



Πιστεύκω ότι πρώτα πρέπει να επενδύσουμε στη παιδεία, με τρόπο που να μπορούν οι μιτσιοί να εκτιμήσουν τον πολιτισμό τζε να μπορούν να διαθέσουν λλίον χρόνο για να μάθουν ένα όργανο (ή να ασχοληθούν με ένα σπορ). Τζε άμα γεμώσουμε καλλιτέχνες τζε τρέσιει ο πολιτισμός που τα ποϋνάρκα μας ας χτίσουμε τζε μέγαρο.
Παράδειγμαν η Κρατική Ορχήστρα όπου οι παραπάνω μουσικοί εν ξένοι. Δεν εν κακό το ότι εν ξένοι, το κακό είναι ότι δεν έχουμε αρκετούς κυπραίους μουσικούς και γενικά καλλιτέχνες "επιπέδου μεγάρου".

Το μόνο κέρδος που το Μέγαρο θα είναι τα εκατομύρια που θα βάλουν μερικοί στη πούγγα τζε το καπάρτισμα της αριστοκρατίας μας στα διάφορα events. Το δε χρέος θα το κληρονομήσουν τα κοπελλούθκια μας τζε τ'αγγόνια μας.
 
Υ1: Ο Πολίτης Πίττας λέει αν δεν γίνει θα χαθούν τα 15 εκ. που είδη ξοδεύτηκαν, που ακριβώς ξοδεύτηκαν; Αν πριν αρχίσουμε ξοδέψαμε 15 εκ, πόσα θα μας στοχίσει τελικά;
 
Υ2:  Αν τύχει τζε περάσει που δαμέ ο φίλος Ασέρας, ας μας μας πεί αν στην Ελβετία, που τα 6χρονα θέλουν να μάθουν φκιολίν τζε ξεχωρίζουν τον Χειμώνα που την Άνοιξη του Βιβάλτι, έχουν έτσι μέγαρον  (η τάξη της αρφότεκνης μου στη τελική γιορτή του νηπιαγωγίου εχορέψαν Ρουβά τζε στη α δημοτικού Βίσσυ). 
 
Υ3: Μετά τις σημερινές ειδήσης ίσων να εν πιο επείγον να κτίσουμε φυλακές!!!

7 σχόλια:

ρίτσα είπε...

hahaha (gia to rouva tziai th vissh)

syffwnw

Aceras Anthropophorum είπε...

Καλλύττερα να τα ξοθκιάσουν τζιειαμαί παρά να παν να κάμουν άλλον αυτοκινητόδρομο που τον την Παναγιάν εις τον Τζιύκκον. Που την πόλην στην Πάφουν εν να κάμουν τζιαι δεν λαλεί κανένας να σταματήσουν.

Δεν είναι αντικρουόμενα αυτά που πολλά σωστά ζητάς με έναν μέγαρον που θα το σιαίρεται ο κόσμος. Τα έργα prestige εν όπως τα κοσμίματα που γοράζει το πλάσμαν. Η Κύπρος έχει πολλά λευτά για να έχει τζιαι κοσμήματα. Τζιαι καλλύττερα μέγαρο πολιτισμού παρά αλλό έναν γήπεδο.

Σε χαιρετώ

Unknown είπε...

Το έργο έχει στρατηγική αγαπητέ, έχει συγκεκριμένη στρατηγική για το πως θα "επιδράσει" στη ζωή της Κύπρου.

Έχω ξαναγράψει στο παρελθόν, πώς την υπόθεση Μέγαρο Πολιτισμού, την πληροφορήθηκα όταν ακόμα σε σχετικά αρχικό στάδιο, πρόσεξα διάφορες αντιδράσεις από συλλογικά όργανα καλλιτεχνικών φορέων και προσώπων που έχουν άμεση ή και έμμεση σχέση με ζητήματα Πολιτισμού.

Πριν πρωτογράψω οποιοδήποτε άρθρο, πριν τοποθετηθώ δημόσια, πήγα και έκανα "έρευνα" -που μπορεί αν θέλει να κάνει ο οποιοσδήποτε πολίτης. Τότε, δεν είχα την παραμικρή ιδέα για την διαδρομή της συγκεκριμένης ιδέας, των ανθρώπων της κλπ.

Συνάντησα μια μικρή ομάδα ανθρώπων με όραμα και ενθουσιασμό και κυρίως εξαιρετικά με-λε-τη-μέ-νων πάνω στο θέμα τους, δηλαδή πάνω στο ρόλο που μπορεί να παίξει ένα Μέγαρο Πολιτισμού και κυρίως για το πως μπορεί να παρέμβει κομβικά στην συλλογική αναβάθμιση του τόπου.

Αυτά που γράφω τώρα εδώ, τα έχω ξαναγράψει στη στήλη μου, γιατί αρκετοί με ρωτάνε ποια είναι τα ελατήρια που με ωθούν να το στηρίζω τόσο "φανατικά".

Προσωπικά, -ας μου επιτραπεί να έχω την άποψή μου και τη φιλοσοφία μου- δεν βρίσκω τίποτα άλλο που να με κάνει να έχω διάθεση να "στρατευθώ" παρά μόνο σε ζητήματα που αφορούν στον Πολιτισμό, τις Τέχνες και την εξάπλωσή τους στην κοινωνία και κυρίως σε συνδυασμό με την Παιδεία.

Το Μέγαρο όμως, δεν είναι μόνον ένα κτήριο που μπορεί να φιλοξενήσει σημαντικές ορχήστρες , όπερα και άλλα γεγονότα που δεν μπορούν να φιλοξενηθούν σε χώρους όπως το Θέατρο του Στροβόλου, το οποίο ως «δημοτικό» θέατρο είναι χάρμα, αλλά σίγουρα δεν είναι επαρκές. Όποτε έτυχε να φιλοξενήσει σημαντικούς καλλιτέχνες δεν έπεφτε καρφίτσα και πολύς κόσμος έμεινε τελικά έξω- όπως στη συναυλία του βιολιστή Joshua Bell.

Το συγκεκριμένο έργο όμως, δεν είναι απλά ένα κτήριο αλλά ένα concept Αστικής Ανάπτυξης –και με αυτό το κριτήριο το χρηματοδοτεί κατά 85% η Ε.Ε.

Το πως έχουν "ξοδευτεί" τα 15.000.000 μπορεί κανείς εύκολα να το διαπιστώσει αν κάνει μία επίσκεψη στα γραφεία του Ιδρύματος και ζητήσει λεπτομέρειες επί των μέχρι τώρα πεπραγμένων.

Ναι, η Κρατική μας Ορχήστρα έχει αρκετούς ξένους.
Όπως ακριβώς συμβαίνει με όλες τις Συμφωνικές Ορχήστρες του Κόσμου
Βλέπεις, η παρτιτούρα γεμίζει με μία γλώσσα που είναι η πιο διεθνής και παγκόσμια γλώσσα στον πλανήτη.

Όχι μόνο δεν είναι κακό αυτό αλλά είναι χρήσιμο και απαραίτητο.
Και παράλληλα, η Κρατική Ορχήστρα Κύπρου έχει και λαμπρούς Κύπριους μουσικούς, που ενώ θα μπορούσαν να είχαν μείνει στο Λονδίνο ή το Βερολίνο, επέλεξαν να έρθουν να στελεχώσουν την Ορχήστρα του τόπου τους-όπως ο «κρουστός» Νικόλας Παπαγεωργίου, επιφανέστατος μουσικός στο είδος του, που θα μπορούσε να βρει θέση σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή ορχήστρα.

Η Κύπρος, με μία τέτοια υποδομή και με ευφάνταστη στρατηγική μπορεί να παίξει εξαιρετικό ρόλο στα πολιτιστικά δρώμενα της ευρύτερης περιοχής. Και λόγω της γεωγραφικής της θέσης.

Δεν είναι τυχαίο, που η Μάλτα χώρα μικρότερη και από την Κύπρο προχωρά σε κάτι απολύτως αντίστοιχο (και χωρίς γκρίνιες) δίχως καν την στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Και μία «λεπτομέρεια». Όσο και αν φανεί περίεργο, πολλά μικρά παιδιά ηλικιών 12-13-14 γνωρίζουν για το έργο. Και κυριολεκτικά «αγριεύουν» όταν μαθαίνουν πως κάποιοι επιχειρούν να το αναστείλουν. Το γνωρίζω καλά, γιατί λόγω της δουλειάς της συζύγου μου (εκπαιδευτικός) εισπράττω το σφυγμό τους από πρώτο χέρι.

Unknown είπε...

Λησμόνησα προηγουμένως να πω -γιατί μόλις είχα ξυπνήσει...- πως οι αντιδράσεις που αναφέρω στην αρχή, εν συνεχεία, εξατμίσθηκαν πλήρως και η συντριπτική πλειοψηφία κατανόησε πως ήταν ουσιαστικά απληροφόρητη. Πλέον στηρίζουν και προσμένουν την ώρα και τη στιγμή, γιατί δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος που έντιμα να υπηρετεί τον Πολιτισμό που να μην θέλει αυτή την υποδομή και κυρίως τη φιλοσοφία που τη διέπει.

Αλλά Bananistane μου, εσύ, εξέφρασες τη διαφωνία σου μονολεκτικά κάτω από ένα κείμενο, που με τον τρόπο του σκιτσάρισε όχι απλά μια συμβολική παραμυθία για την "Esin και τον Γιάννο" αλλά, ακριβώς την φιλοσοφία του Ιδρύματος Πολιτισμού που εποπτεύει την υλοποίηση του έργου. Και εκεί, πραγματικά δεν καταλαβαίνω που είναι η διαφωνία σου.

Cyprus Republic είπε...

Diavases re koumpare olo ayto pou egrapsen o Pittas kai to mono poy exeis na peis einai ena ksero "diafwnw"??? Se ti diafwneis diafwneis?

ps. egrapsa sou to parapanw sxolio sto blog tou Pitta meta eida to link sou. Alla emeinen moy i aporia. Poy diafwneis?

Bananistanos είπε...

Δεν αντιλέγω ότι το Μεγάρο θα σπρώξει το πολιτισμό σε κάποιο βαθμό, διαφωνώ με το ύψος των προσδοκιών σας, λες και στις 2/3/2016 ή όποτε εγκαινιαστεί το Μέγαρο, θα γίνουμε Βιέννη.

Πιστεύω ότι αν δεν γίνει μια σοβαρότατη μεταρρύθμιση στη παιδεία κανένα Μέγαρο δεν θα μας φέρει πολιτισμό.

Δεν διαφωνώ ούτε με το ότι χρειαζόμαστε ένα θέατρο καλύτερο από του Στροβόλου,(δεν ξέρω πως θα είναι το νέο του ΘΟΚ) αλλά θεωρώ το συγκεκριμένο Μέγαρο υπερ-υπερβολικό για τα κυπριακά δεδομένα, και μάλιστα σε καιρό κρίσης.

Θα προτιμούσα όπως περίπου έγραψα και στην ανάρτηση μου να εκάμναμε το "μισό" μέγαρο και να εκάμναμε ένα ωδείο σε κάθε πόλη ή να εδιορίζαμε ακόμα λλίους μουσικούς να διδάσκουν στα σχολεία τα απογεύματα, για μην ξεφύγω σε μη πολιτιστικές επενδύσεις πχ μέσα μαζικής μεταφοράς ή, όπως έγραψα πριν μεταξύ σοβαρού και αστείου φυλακές!

Bananistanos είπε...

Η ανάρτηση τούτη εξεκίνησε σαν σχόλιο σε ανάρτηση στο Προεδρικές (http://proedrikes.blogspot.com/2010/03/blog-post_07.html)αλλά επειδή εφκήκεν σεντόνι έκαμα το ανάρτηση. Τζε επειδή ήταν σχετική η ανάρτηση του Πίττα έβαλα το λινκ με το μονολεκτικό διαφωνώ. Ίσως να ήταν λλιον εκτός του ομολογουμένος ωραίου κλίματος που εδημιούργησεν ο Πίττας αλλά τι να κάμω, είμαι λλίον ρεαλιστής (ή απαισιόδοξος;) παραπάνω που το κανονικό.